Cenaclul Pavel Dan

cenaclu literar din Timisoara. „Întâmplarea a făcut să mă nasc român. În consecinţă sunt român, dar asta nu înseamnă să mă confund cu poporul român în momentele sale cele mai penibile” 08.02.1993, ION MONORAN

Seara

Posted by rasmiles pe Septembrie 23, 2008

‘când adormeam înainte de seară’

De ce lumina se albeşte cu maiul pus între tine
şi valurile de aer? buzele vechi au miasma derby
– mallul despărţirilor, borcanele înalte de dulceţuri,
criptele micuţe confiate, moara de plastic ţinută
strâns la obraz.


Înainte de seară toate se prind într-o aură de cală
înflorită; mişcarea e luată pas cu pas, tenul e grăbit
să-şi ungă crăpăturile, să-şi ţeasă pânza de stele
pe care o va pune peste el de muchia întunericului.

Doar către seară au fost două ploi. Am aşteptat
bătaia lor să se audă înăuntru: o priză cu soclul
fierei, căpăcelul de colagen întins ca o plapumă de
pene, foenul lipit de spate
– mi-am înnodat clipa asta târzie cu brăţara verde
de magneziu, inelele ei înguste cu iernile polare;
nesiguranţa degetelor pe numele cărţii.
De ce m-aş mai duce-nainte pe coridorul ăsta,
de-a veşniciei lui stridente? o pană subţire dezlegată
pe gură, am spus au! am spus au! au! auuu!
Prind porul ăsta deschis în vârful capului să-l

umezesc pentru o viaţă, măcar una.
Nu o să mor o dată înmulţit la mult.

Lasă un răspuns

 
