Cenaclul Pavel Dan

cenaclu literar din Timisoara. „Întâmplarea a făcut să mă nasc român. În consecinţă sunt român, dar asta nu înseamnă să mă confund cu poporul român în momentele sale cele mai penibile” 08.02.1993, ION MONORAN

Untitled

Posted by rasmiles pe Mai 22, 2010

Ochii ăstia n-au cunoscut ploaia,

bătaia grea şi inegală-n geam sau fluidă

ca petalele de praf abia întâlnindu-şi

umbra palidă-n sticlă – se duc în cer,

iertare să-i ceară că numai de el îşi mai

veghează ei înfăţişarea.

Tot de-a lungul lor, leagănul meu prins

în nuc se sparge de crengi cu sunet ţipător

de povară,

unchiul meu dă cu putere frânghia-n

avânt şi leagănul meu cel roz de lemn

zvâcneşte ca un bulgăr de pământ

ţintit în aer .

Ochii ăştia pe ploaie au risipit neclaritatea,

pe ploaie au scos spinul afară din ei,

o limbă ce nu-şi potriveşte dinţii sub ea

-legate ca clopotele-n biserică,

două degete care nu vor să ţină leagănul.

Ştiu că nu-s dintre păsări şi iarba, rece,

mi-ar întinde mâna de –ar fi să cad,

penrtu ochii ăştia ai ei că n-au cunoscut

lumea.

Lasă un răspuns

 
