Cenaclul Pavel Dan

cenaclu literar din Timisoara. „Întâmplarea a făcut să mă nasc român. În consecinţă sunt român, dar asta nu înseamnă să mă confund cu poporul român în momentele sale cele mai penibile” 08.02.1993, ION MONORAN

       Cenaclul Pavel Dan din nou la  Arad!  

Posted by Aleksandar Stoicovici pe Iulie 6, 2013

Cenaclul Pavel Dan din nou la  Arad!

 

Întâlnirea de la Arad a reprezentat o binevenită schimbare de peisaj şi un prilej de consolidare a relaţiilor între scriitorii din vest. Mai exact între cenaclul Pavel Dan al Casei de Cultură a Studenţilor din Timişoara aflat sub îndrumarea lui Eugen Bunaru şi cenaclul arădean, ADN literar, coordonat de poeta şi eseista Lucia Cuciureanu. S-a citit multă şi bună poezie după cum au afirmat comentatorii: Lucia Cuciureanu, Petru M. Haş, C-tin Butunoiu, Mircea Pascariu şi C-tin Dehelean. S-au ,,desfăşurat” liric Ana Puşcaşu, Nicoleta Papp, Andrei Ene şi Marian Oprea, s-a citit şi proză – Alexandru Potcoavă -, s-a discutat pe texte, s-a povestit pe lângă texte, s-a glumit, ba am avut chiar şi fotograf! Şi chiar dacă cele peste 30 de grade ne-au ,,însoţit” pe tot parcursul întâlnirii, gazdele au creat o atmosferă foarte plăcută. Sperăm să ne revedem în curând  şi la Timişoara. (A. E.)

 


2 poeme de Andrei  Ene

 

fără titlu

 

îţi străluceau ochii

ca unei căprioare

înainte de-a fi lovită de o maşină

i-ai deşurubat ca pe nişte becuri

ca să nu mai consumi aşa mult

sentiment

acum avem pe numele nostru

doar răni adânci

şi multă sare de pus pe ele

pe masă e o carafă cu regretele noastre

lăsate la fermentat

într-o zi o să ne rupem bandajele de sub sprâncene

şi-o să ne turnăm în cap tot ce avem de zis

 

ce să fac eu cu firmiturile astea

eram în faţa unei case albe şi mă simţeam tare ciudat stăteam afară pe trepte

o casă bătrână & decolorată într-o zonă în care n-am mai fost într-un cartier

străin & murdar

mă gândeam ce să fac mă tot uitam în jur perdelele atârnau ca nişte plete cărunte toate ferestrele erau larg deschise ca nişte braţe dornice de-o-mbrăţişare mă gândeam dacă să m-apropii

am făcut câţiva paşi într-un coridor lung cu nişte uşi paralele

am intrat în coridor şi am văzut două uşi gemene prima era închisă am încercat-o pe cealaltă

am împins-o în forţă şi am doborât o masă ce caută masa asta dreptunghiulară aici

nu ştiu ce căuta în spatele uşii o masă plină cu prăjituri era plină plină

dulciuri bunătăţi au căzut toate pe podea le-am strâns de pe jos am pus totul

la loc n-am îndrăznit să le mănânc deşi păreau tare apetisante pătrundea în mine tentaţia

le adulmecam dar mi-am zis că mai bine nu mă-ncumet mă gândeam că mai bine nu dar până la urmă tot am gustat câteva

erau peste tot firmituri le-am adunat cu grijă mă gâdilau în palmă

un pumn plin de firmituri ce fac eu cu firmiturile astea

o atmosferă vaporoasă eram puţin derutat

vedeam ca din spatele unei perdele totul era fin & alb percepţia mi-era învăluită de parcă îmi crescuse o cataractă pe tot corpul

mă simţeam ca o fantomă eram învelit într-un cearşaf umed & răcoros eram un impostor în căsuţa aia singuratică mă simţeam ca într-o haină furată

am ieşit de acolo şi mai departe nu ţin minte ce s-a-ntâmplat

am plecat

&

nu mai ştiu decât că mă gândeam ce să fac mă tot întrebam

ce fac eu cu toate firmiturile astea ?

Image

Image

Colaj de E.B.

Lasă un răspuns

 
